• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Utmätning hemma

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 558
Mottagna reaktioner
12 921
Poäng
9 787
Ja och då har ju Lasseman varit tydlig med att det finns en möjlighet rent teoretiskt att dom tar en bil du för tillfället kör även om det är din grannes eller polares eller vem det nu kan vara. Men däremot så ska det väl (om jag förstod den gode lasse rätt) till domstol och dylikt.

Kf tar det inte till domstol, det får gäldenär eller den som tycker sig äga saken göra, kf är inte part i domstolsprövningen heller.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Villvetaallt

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Wops, låt säga att KFM beslagtagit t ex en bil och domstolen kommer fram till att ”det där var inte rätt”! Vad händer då met än att rättmätig ägare får tillbaka sin bil? Inget, trots att KFM gjort fel och troligen orsakat ägaren skada? Ajaj, om man gjort så som privatperson!!! Du får inte ens ta tillbaka din stulna cykel om du råkar hitta den! Lite mörkrädd blir jag över visst maktutövande!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 558
Mottagna reaktioner
12 921
Poäng
9 787
Wops, låt säga att KFM beslagtagit t ex en bil och domstolen kommer fram till att ”det där var inte rätt”! Vad händer då met än att rättmätig ägare får tillbaka sin bil? Inget, trots att KFM gjort fel och troligen orsakat ägaren skada? Ajaj, om man gjort så som privatperson!!! Du får inte ens ta tillbaka din stulna cykel om du råkar hitta den! Lite mörkrädd blir jag över visst maktutövande!

Jösses så upprörd.
Jag har förklarat det här så många gånger, så sök på forumet.
 

Villvetaallt

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Den åsikten står för dig, jag är inte ett jota upprörd! Tack för alla dina fakta här! Beundransvärt att du tar din fritid till detta, med tanke på att du jobbar med det fem dagar i veckan! Respekt!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 558
Mottagna reaktioner
12 921
Poäng
9 787
Kolla kronofogden på linkedin, ett rätt nytt inlägg om att historia, typ 1000 år, samt en text ur 1700 talets utsökningsbalk.

Det hade onekligen varit coolare att kunna titulera sig som konungens befallningshavare.
 

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Nja det är åklagare som gör det:)
Någon övervakning har inte kfm, att kfm skulle telefonavlyssna har jag inte heller hört något om, det känns som ganska poänglös grej att ha också.
Polisen griper, åklagaren anhåller, domstolen häktar. Det är den ordningen som gäller :);)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 558
Mottagna reaktioner
12 921
Poäng
9 787
Polisen griper, åklagaren anhåller, domstolen häktar. Det är den ordningen som gäller :);)
Åklagaren begär personer häktade var det jag skrev. Precis som kronofogden, och då specifikt en kronofogde kan begära personer häktade. Beslutet att häkta eller inte är i bägge fall något en domstol fattar ja.
 

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Åklagaren begär personer häktade var det jag skrev. Precis som kronofogden, och då specifikt en kronofogde kan begära personer häktade. Beslutet att häkta eller inte är i bägge fall något en domstol fattar ja.
Var egentligen inte riktat mot dig, även om det var dig jag citerade. Vet att du har koll på bitarna. ;)
 

Sommarigen

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag har läst länge på detta forum för att finna lite hjälp i den situation vi befinner oss i. I mina ögon är ni riktiga kämpar och hjältar allihop!
Min man har väldigt mycket skulder och han har precis släppt allt och låtit det gå vidare till kronofogden.
Jag har inga skulder.
@Lasseman Ifall kronofogden kommer hem hit för utmätning, vad kan ni utmäta?
Jag har sålt väldigt mycket av värde för att hjälpa till, men har en ansenlig samling med kläder. Ett stort intresse jag har. Var och en för sig, inte värt så mycket. Men tillsammans kan man nog sälja för en del pengar inom rätt forum. Kan ni utmäta dessa? Trots att det är ”kvinnokläder”?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 558
Mottagna reaktioner
12 921
Poäng
9 787
Jag har läst länge på detta forum för att finna lite hjälp i den situation vi befinner oss i. I mina ögon är ni riktiga kämpar och hjältar allihop!
Min man har väldigt mycket skulder och han har precis släppt allt och låtit det gå vidare till kronofogden.
Jag har inga skulder.
@Lasseman Ifall kronofogden kommer hem hit för utmätning, vad kan ni utmäta?
Jag har sålt väldigt mycket av värde för att hjälpa till, men har en ansenlig samling med kläder. Ett stort intresse jag har. Var och en för sig, inte värt så mycket. Men tillsammans kan man nog sälja för en del pengar inom rätt forum. Kan ni utmäta dessa? Trots att det är ”kvinnokläder”?

Kläder utgör sånt man får behålla, det ska vara väldigt speciella kläder om det ska utmätas, dyra kostymer kan jag tänka mig tex.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp